De-ale literaturii…


De câteva săptămâni citesc Cartea Soarelui Nou, tetralogia lui Gene Wolfe şi mă minunez de cât de bine e scrisă, frazată, dar mai ales de lentoarea detaliilor. De parcă nimeni nu s-ar grăbi, poveştile curg repede sau domol, personajele se mişcă firesc între intrigi şi lumea pe care o descoperi e incredibil de coerentă: dar nu pentru adjective scriu rândurile acestea. Un text despre Gene Wolfe va veni la timpul său. Văzusem că o nouă editură, Alexandria, publică Cartea Soarelui Lung, continuarea tetralogiei, dar şi Ursula Le Guin. Şi cum lucrez într-o librărie, mă bătea gândul să dau de oameni şi să facem un contract de colaborare. Nu de alta, dar titlurile merită şi cititori pentru ele se găsesc. Însă tot căutând pe google, am dat şi de o cronică despre traducerea de la Alexandria, scrisă Haulică, care recomandă orice, mai puţin traducerea. Aşa că am zis pas şi mă îndrept cu gândul spre bookdepository.

Pe egophobia, un interviu foarte bun cu uncristian, interviul l-am citit abia acum şi tot acum aflu că băieţii de la cpl primesc manuscrise propuse spre publicare, nu glumă. Vă daţi seama ce e la poarta Poliromului.

În Observator Cultural, Cristea-Enache îl cam rade pe Dinescu cu al său nou volum de versuri, mult aşteptat. Vorba vine, mult aşteptat. Eu, de pildă, nu-l aşteptam pentru că nu cred că mai poate scrie după atâta timp petrecut printre acte. Nici Cristea-Enache nu crede asta, eu însă încă nu am citit volumul. Care, apropo, se găseşte la Cărtureşti. Cu cd, fără, cu sticle de vin, fără. În Cărtureştiul din Cluj costau 30 de lei bucata, indiferent dacă vrei poezie, sidiu sau beutură. Dovada că omul ştie ce înseamnă marfa capitalistă.

La volume de poezie, merită de luat Miticov de la Paralela 45, neapărat Dimov de la aceeaşi editură cu cele 2 volume-antologie şi, mai mult ca sigur, merită de aşteptat Sociu şi Es. Pop la Cartea Românească.  Nu am văzut încă volumul Ritei Chirian – poker face, scos la Vinea şi nici debuturile de la Brumar, însă acestea din urmă le voi primi la librărie şi revin cu detalii.

Aici, Ştefan Manasia despre Ioan Moldovan şi volumul său de la Cartea Românească, iar daca mai navigaţi pe pagina vimeo a lui Mihai Mateiu găsiţi şi un fragment din lectura de la Cărtureşti, de vinerea trecută.

Şi, să nu uit, mâine de la 5, la Book Corner, lansarea volumului scris de Duţescu şi premiat la Botoşani cu Eminescu pentru debut. Tot mâine, de pe la 6 şi-un sfert, conform tradiţiei, lectură publică şi discuţii la Nepotu’ lui Thoreau în Insomnia.

Aşa că noapte bună…

One thought on “De-ale literaturii…

Add yours

  1. Vali, te pun eu in legatura cu cei de la Alexandria. de la volumul Ii incolo, traducerile-s mai lucrate la Wolfe, iar la Ursula K. LeGuin chiar binemerita (al patrulea volum al Ursulei e tradus de sotii Ghidoveanu).

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog at WordPress.com.

Up ↑